PROJECT PARTNERS

''Door goede samenwerking kunnen we alles wel bereiken''

Een D.21 weer in de lucht krijgen is niet zo eenvoudig. We hebben ervaring, gereedschappen, materialen en nog veel meer nodig. Maar zonder onze partners kunnen we de 229 geen nieuw leven geven.

Thanks to:

Crash 40-45 museum, Aalsmeerderbrug 

Met dank aan Crash 40-45 museum kondenwe het 229 wrak onderzoeken, voor ons was dat zeer belangrijk om zelfs aan het project te beginnen. Zonder hun toestemming om het wrak van 229 te onderzoeken, kon de 229 niet herbouwen! En bedankt Crash voor al jullie inspanningen die jullie voor ons hebben gedaan, zoals de historie onderzoeken.

Koninklijke Luchtmacht, afdeling Militaire Luchtvaart Autoriteit (MLA)

Onze D.21 zal vliegen dankzij de MLA met officiële goedkeuring van Commodore J.P. Apon onder zijn voormalige militaire registratie 229. Heel veel dank aan de Militaire Luchtvaart Autoriteit en Commodore J.P. Apon

Nationaal Militair Museum (NMM) Soesterberg

Zonder motor kan de oude dame niet eens opstijgen. Dankzij de NMM is onze D.21 nu uitgerust met een volledig originele Cyclone Wright GR-1820-F52.

Fokker ingenieurs: Frank van Dalen, Matthijs Kettenis en Theo van Wierst

Omdat we de volledige tekeningenset en sterkteberekeningen van de D.21 hebben, is niet gezegd dat dit voldoet aan de luchtvaartvereisten van vandaag. Dankzij Frank, Matthijs en Theo hebben ze elk detail opnieuw berekend in hun vrije tijd. Alle drie werken bij Fokker als ingenieurs. Het was een hoop werk, maar ze hebben het gemaakt en alle tekeningen en herberekeningen gecertificeerd als correct volgens de eisen van vandaag.

EVW Maintenance

Dankzij EVW maintenance kwam dit allemaal samen en loopt het project succesvol. Zij bieden ons gecertificeerde technische ondersteuning voor nu en in de toekomst en is een van de belangrijkste certificerende factoren.

Phillips 66 Aviation Oil

Grote dank aan Philips Aero Oil voor het sponsoren van alle olieën voor de D.21, dankzei jullie draait onze D.21 smooth op max power!!!